ראיון אפס פחמימות עם אמבר הואירן

amber_ohearn_01

בתוך התחום דיאטות דלות פחמימה (כמו תזונה קטוגנית) נמצאת סוג נוסף של דיאטה. שיטה זו דוגלת באפס פחמימות, קרניבוריות מוחלטת. לקהילה זו של קרניבורים יש הסתכלות קצת שונה מההסתכלות הקטוגנית אבל הדרך היא אותה דרך בסופו של דבר. אני לא ארחיב כעת על ההבדלים בין תזונה קטוגנית לאפס פחמימות לכן לצורך העניין נתייחס בפוסט זה כאל דברים זהים.
אחת החברות הותיקות והמוערכות בקהילה של האפס פחמימות היא Amber O’Hearn. בפוסט הזה אציג ראיון איתה שתרגמתי מאנגלית. אמבר כמובן נתנה הסכמה שאפרסם תרגום זה. המקור של הראיון נמצא בקישור הזה.

  1. כמה זמן את אוכלת על פי דיאטת אפס פחמימות (ללא מזון מהצומח)?
    אני אוכלת על פי דיאטה ללא מזון מן הצומח קרוב ל7 שנים, מאז נובמבר 2009.
  2. מה נותן לך מוטיבציה להתמיד בדרך אכילה זו? משקל גוף? בריאות?הסיבה המקורית שבגללה התחלתי דיאטת אפס פחמימות הייתה הורדה במשקל. הייתי בשיא ההתפכחות שלי בגלל שהדיאטה המאד נמוכה בפחמימות שלי אבל עם הרבה מן הצומח גרמה לי להשמין לאט לאט למרות שבעבר היא עזרה לי להתחטב היא כבר לא הייתה יעילה יותר.

  3. כמה זמן לקח לך להסתגל לדיאטת אפס פחמימות, פיזית ונפשית?
    זה מצחיק. לקח לי הרבה יותר זמן להסתגל נפשית מאשר פיסית. במשך 3 שבועות התכוננתי נפשית עם שיחות מוטיבציה ואפילו אז הצלחתי לשכנע את עצמי שאנסה זאת רק עבור תקופה מוגבלת מאד בזמן. למרות זאת אחרי שהתחלתי את הדיאטה הרגשתי איתה בנוח לאחר מספר ימים.

  4. מי הספרים או האנשים שהדריכו והשפיעו עלייך הכי הרבה בצורת אכילה זו
    ההדרכה היחידה שהייתה לי בהתחלה היא מפורום Zero Carb בניהולו של Charles Washington עם הסיפורים מעוררי ההשראה שם. בנוסף קראתי את מה ש Owsley Stanley (“הדוב”) כתב בנושא.amber_ohearn_02
  5. האם את אוכלת רק בשר או שאת משלבת גם ביצים, גבינה ושמנת בדיאטה שלך?
    אני בעיקר אוכלת בקר אבל אני אוכל מידי פעם ביצים ומוצרי חלב. מוצרי חלב מעלים לי את התיאבון בצורה משמעותית ויש לי תגובה דומה להתמכרות ממוצרי חלב מותססים בפרט, לכן אני נזהרת מהם.

  6. כמה אחוז מהתזונה שלך הוא בקר לעומת סוגי בשר אחרים?
    אני אוכלת מכול קבוצות הבשר: בקר, כבש, עוף, חזיר, דגים ופירות ים אבל בקר זה הבסיס של האוכל שלי.

  7. כשאת אוכלת בקר איך את מבשלת אותו? רייר, מדיום או עשוי טוב?
    אני מעדיפה את הסטייקים שלי רייר אבל בנתחים אחרים מידת העשייה משתנה. בטעם שלי אני אוהבת צלעות צלויות למשך כמה שעות אבל חתיכת סטייק הכי טובה כשהיא רייר או צלויה קלות.amber_ohearn_03
  8. האם את מוסיפה שומן נוסף לבשר שלך? (לדוגמא חמאה, שומר בקר, שומר חזיר)
    אני אוכלת חמאה, שומן חזיר או שומן בקר על או ליד הבשר שלי, תלוי כמה רזה הנתח.

  9. האם את מגבילה את כמות הבשר שאת צורכת או שאת אוכלת עד שובע?
    ניסיתי כמה פעמים צומות אבל בדרך כלל אני אוכלת פעם או פעמיים ביום כשאני רעבה עד שאני שבעה וזהו.

  10. האם את אוכלת כבד או איברים פנימיים אחרים? אם כן, באיזו תכיפות?
    מאיברי הפנים אני בעיקר אוכלת כבד בעיקר בגלל שזה מה שהכי נגיש לי. יש לי נטייה לרצות ממנו כול כמה שבועות. אני אוכל ממנו הרבה במשך כמה ימים ואז אני לא ארצה לא יותר למשך תקופה מסוימת. אני לא מאד מקובעת בעניין.

  11. האם את צורכת ציר עצמות? אם כן, באיזן תדירות?
    אני אוהבת ציר עצמות. כמו באיברים הפנימיים אני שותה אותו על פי תקופות. כול יום למשך כמה ימים ואז לא אשתה שוב במשך שבועות. אני גם אוהבת מוח עצם.amber_ohearn_04
  12. כמה ארוחות את אוכת ביום בממוצע?
    אני בעיקר אוכלת 2 ארוחות ביום, בצהריים ובערב. אני בדרך כלל מרגישה טובה יותר אם הארוחה הראשונה ביום היא קצת אחרי השעה המקובלת לארוחת צהריים אבל ארוחות צהריים זה אירוע חברתי בעבודה שלי אז רווח והפסד.

  13. כמה בשר את צורכת ביום בממוצע?
    אני אוכלת בערך 700-900 גרם בשר ביום.

  14. האם את אוכלת בשר גראס פאד או בשר שמשווק בצורה רגילה?
    אני רוצה לתמוך בגידול הומני אבל התועלת הבריאותית שלי מבשר אינה תלויה בזה, לכן אני בדרך כלל אוכלת בשר רגיל מסיבות כלכליות.

  15. האם את שותה משקאות נוספים חוץ ממים? (קפה, תה)
    אני שותה קפה ומידי פעם תה צמחים. זה הוא חטא הצמחים שלי.amber_ohearn_05
  16. האם את משתמש במלח?
    אני מידי פעם משתמש במלח אבל בזמן ההסתגלות לדיאטה לא השתמשתי בכלל. הסתגלתי לטעם של הבשר בלעדיו כך שאני לא מרגישה צורך להוסיף אותו בדרך כלל.

  17. האם את משתמש בתבלינים?
    כשאני בחוץ או אורחת אני בדרך כלל לא אסרב לבשר שיש עליו כמות סבירה של תבלינים אבל אני כמעט אף פעם לא שמה בבישולים שלי.

  18. האם את לוקחי תוספי תזונה?
    ניסיתי לקחת כמה תוספים אבל התוספים היחידים שאני לוקחת בקביעות הם: כורכום ופלבונואיד מפירות הדר כדי להוריד את התסמינים של האנדומטריוזיס. בנוסף אני לוקחת מגנזיום בגלל שאני חושבת שיש חוסר של מינרל זה בשרשרת המזון שלנו.
  19. כמה כסף את מוציע על אוכל בחודש?
    קשה להעריך זאת מכיוון שיש איתי ילדים. בסך הכול העלות בוודאות גדולה יותר מאשר דיאטה מבוססת דגנים אבל פירות וירקות יקרים יותר לפי קלוריה. אני כנראה מוציאה פחות ממה שהייתי רגילה להוציא.amber_ohearn_06
  20. יש לך טיפים כיצד להפוך את הדיאטה לזולה יותר?
    לקנות נתחים זולים ולערבב עם חזיר, עוף וביצים כדי לשמור על העלויות נמוכות. לא לשכוח שמחלה זו הוצאה גדולה. אף פעם לא הפסדתי יום בעבודה בגלל מחלה ואני ורואה את הרופא שלי רק בשביל בדיקות דם שגרתיות ובדיקות מונעות.

  21. האם את מתאמנת בקביעות? אם כן, באיזו תכיפות?
    אני עושה אימוני משקולות בשיטת שריפה איטית פעם בשבוע ואני הולכת, רצה ורוכבת על אופניים כשמתחשק לי.

  22. איזה יתרונות קיבלת מאז שהתחלת לאכול על פי אפס פחמימות? (לדוגמא: שיפור במחלה, בריאות כללי, הרכב גוף, ביצועים גופניים, הורמונלי, מנטלי ועוד)
    הורדתי מעל 27 קילו בצורת אכילו זו אבל השיפור החשוב ביותר היה בהפרעה הביופולורית מסוג 2 שגרמה לי למחשבות אובדניות וכעת נעלמה לגמרי. ירדתי מכול התרופות הפסכיאטריות מאז שהתחלתי בדיאטה הקרניבורית והפעמים היחידות שתסמיני המחלה חזרו היו כשעשיתי ניסויים עם מזון מן הצומח, תוספי תזונה או שצרכתי יותר מידי אלכוהול.

  23. האם נכנסת להריון, ילדת או הנקת כשאת אוכלת על פי אפס פחמימות? אם כן, מה הניסיון שלך?
    נכנסתי להריון עם הילד השלישי שלי כשרק התחלתי את התזונה ולא הייתי אפס פחמימות ב2 שליש הראשונים של ההריון בעקבות בחילות ותשוקה לפחמימות. בשליש השלישי אכלתי מעט מאד פחמימות עם ימים קרניבורים מידי פעם. הייתי לבסוף ללא מזון מן הצומח לאחר הלידה שזה כולל את כול זמן ההנקה שלו. הייתה לי אספקת חלב טובה ויותר ומצב רוח טוב יותר מאשר שהיה לי עם 2 ילדיי הקודמים.

  24. האם גידלת את הילדים על דיאטת אפס פחמימות? אם כן, מה היה הניסיון שלהם? כמה זמן קשה לאכול ללא פחמימות כיום?
    הילד הצעיר שלי אכל כמעט ללא צמחים בשנים הראשונות שלו. כעת הוא אוכל מעט מן הצומח בדיאטה שלו, בעיקר גזרים ופלפלים. האחרים אכלו דל פחמימה ואפילו אפס פחמימות בעבר אבל אוכלים פחמימות כשהם יוצאים החוצא. זה קשה בשבילם חברתית למרות שהם מבינים את היתרונות של התזונה.amber_ohearn_07
  25. ממה את הכי נהנית בלאכול אפס פחמימות?
    קשה לחשב על יתרון גדול יותר בתזונה קרניבורית מאשר החופש מההפרעה הביופולרית מסוג 2 והדכאון האובדן. יש דרך נוסף שאני אוהבת בדיאטה זה שאפשר לסמוך על התיאבון בצורה מלאה. הגוף שלי נשאר בטווח של 2 קילו לא משנה מה אני עושה. זה משחרר. אני גם אוהבת שאני כעת חסינה במיוחד בפני מחלות. אני אף פעם לא דואגת מהוירוסים האחרונים שמסתובבים בחוץ. אני מרגישה חסינה.

  26. האם יש לך עצות למי שמתחיל בתזונת אפס פחמימות?
    העצה שלי למתחילים היא ללכת עם התזונה עד הסוף כמה שיותר  ב3 שבועות הראשונה. צריך להוריד כמה שיותר גורמים מגבילים ולהשאר כך לאורך זמן מספיק ארוך כדי להתחיל לראות שינוי. בבקשה תקראו את הפוסט שלי ושל Zooko “אכלו בשר. לא קצת מידי. בעיקר שומן

  27. האם יש משהו נוסף שתרצי להוסיף שלא שאלתי אותך?
    לא שאני חושבת עליו כרגע.

amber_ohearn_08

(Visited 187 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *