טיפול בעור הידיים

hook-grip

באימוני כוח הידיים שלנו נמצאות במגע מתמיד עם המוט דבר שמשפיע על עור הידיים שלנו ויש לקחת בחשבון טיפול נכון בעור בזמן האימון. טיפול נכון יימנע פציעות, יאפשר להרים בצורה יותר נכונה ויישמור על האסטיות של העור.

Continue reading “טיפול בעור הידיים”

פמיקן

pemmican-full

פמיקן (Pemmicanהינו תערובת של בשר מיובש טחון לאבקה ושומן מזוקק. הפמיקן שימש את האינדיאנים בצפון אמריקה בנדודים שלהם עקב התכונות המיוחדות שלו.
הפמיקן עשיר באנרגיה, לא מתקלקל וקל משקל תכונות אלו הופכות את הפמיקן למזון מצוין למסעות. תכונות אלו מתאפשרות הודות לכך שמפרידים בין הבשר לשומן בזמן ההכנה ומוציאים את כול הנוזלים על ידי ייבוש כך שנשארים רק עם חלבונים ושומן נקיים. הוצאת המים גורמת לכך שהיחס בין קלוריה\גרם הוא גבוה מאד ובכך הופך את הפמיקן לאחד המזונות הכי דחוסים אנרגטית. בנוסף אין לחיידקים מצא להתפתח עליו ללא מים ומשקל הבשר יורד ב66%-75% דבר ההופך אותו קל לנשיאה.
האירופאים שהגיעו לצפון אמריקה נהגו להשתמש בפמיקן בזמן צייד הפרוות אבל עם שינוי קטן. האירופאים אהבו להכניס לפמיקן פירות יער מיובשים בכדי לעדן את הטעם שלו. בגרסא זו של הפמיקן אני לא אשתמש בתיבול נוסף כמו פירות יער אלה אציג את הגרסא הפשוטה.

Continue reading “פמיקן”

לשמור על הכיווץ

buttwink

באימוני כוח בעצימות גבוהה ישנם דגשים שצריך לשים אליהם לב בצורה מיוחדת כאשר נכנסים לסטים כבדים. בסטים כבדים מתגלים נקודות חולשה שאינם בהכרח מפריעים בסטים קלים משום שהם אינם היוו גורם מגביל.

Continue reading “לשמור על הכיווץ”

טיפים למתחילים בתזונה קטוגנית

tipsבצעדים ראשונים בתזונה קטוגנית תיארתי את יישום התזונה בפרקטיקה. רשמתי מספר טיפים והערות אולם יש כמה דברים שאני רוצה לחדד ולרשום בקצרה מחוץ לאותו פוסט גדול. הטיפים כאן הם עקרונות מנחים וכול אחד יכול ליישם אותם בצורה שנראית לו, המטרה היא להבין את צורת החשיבה ולא לרשום רשימה ארוכה של מותר ואסור.

Continue reading “טיפים למתחילים בתזונה קטוגנית”

משקל והרכב גוף בתזונה קטוגנית

calories-what-are-they

אנו יודעים שמשקל הגוף שלנו והרכבו נקבעים במידה רבה על פי מה שאנחנו אוכלים. אולם ההבנה של המנגנונים המשפיעים על המשקל הגוף והרכבו אינם מספיק ברורים ולכן ישנם גישות רבות לטיפול בנושא. הגישה המקובלת כיום היא שמשקל הגוף שלנו מווסת על ידי מאזן אנרגטי של קלוריות פנימה פחות קלוריות החוצא ואומנם על פי גישה זאת ניתן לשלוט במשקל הגוף אך גם הרבה פעמים לא, עובדה אשר גורמת לתסכול בקרב אלה אשר השיטה אינה עובדת עבורם.

Continue reading “משקל והרכב גוף בתזונה קטוגנית”

זיקוק שומן

fat_ready2זיקוק שומן הינה טכניקה מעולה לשימור שומן על מנת לעשות בו שימוש חוזר. שומן זה משמש בעיקר לטיגון כתחליף לשמנים צמחיים אולם ניתן למצוא לו שימושים נוספים. שומן מזוקק הוא למעשה שומן נקי, 100% שומן, אשר הסרנו ממנו את הרקמות חיבור והחלבונים הנמצאים בו. חלבונים אלו יהוו מצא לגידול חיידקים בטווח הארוך ויימנעו את שימור השומן. שומן מזוקק לא מתקלקל לעולם, ניתן לאכסן אותו שנים ללא חשש.

Continue reading “זיקוק שומן”

אימוני כוח למתחילים

training-progress

לאימוני כוח יתרונות רבים ודרכים רבות לבצע אולם כמו בתזונה נושא זה מכיל הרבה מיתוסים וחוסר הבנה. כשאנו מדברים על אימוני כוח הכוונה היא לאימונים אנאירובים, עצימות גבוהה לזמן קצר. פילוספיית האימונים עבור אימונים אירוביים היא דומה אך שונה ולא אגע בה במאמר זה.

Continue reading “אימוני כוח למתחילים”

תזונה קטוגנית כתזונה קרניבורית

paleo-food

תזונה מערבית טיפוסית מכילה מאכלים רבים שאינם כלולים בתזונה קטוגנית. מעבר זה ממאכלים שהיינו רגילים לאכול לוויתור עליהם יוצר צורך ליצור גרסא “כשרה קטוגנית” של אותם מאכלים.

Continue reading “תזונה קטוגנית כתזונה קרניבורית”

שלב הכניסה לקטוזיס

החלטתם לנסות תזונה קטוגנית, קראתם את המבוא ואת המדריך למתחילים וכעת אתם רוצים לדעת מה מצפה לכם בשלב הכניסה לקטוזיס.

insulin-fat-breakdown

Continue reading “שלב הכניסה לקטוזיס”

צעדים ראשונים בתזונה קטוגנית

לפני קריאת מאמר זה מומלץ לעבור על המבוא לתזונה קטוגנית.

first_steps

אחרי שהבנו את העקרונות המרכזיים בתזונה הקטוגנית נדבר כיצד מיישמים את התזונה. חשוב לזכור שהקו המנחה שלנו ביישום התזונה הוא שתזונה קטוגנית = תזונה נמוכה באינסולין. במבוא הגענו למסקנה שעל מנת לקיים תזונה קטוגנית יש להשיג את מירב הקלוריות שלנו משומן, חלבון במתינות ומעט מאד פחמימות זאת על מנת לשמור על האינסולין נמוך.
Continue reading “צעדים ראשונים בתזונה קטוגנית”