מוסר בתזונה קטוגנית

happy_cow

תזונה קטוגנית-קרניבורית כפי שמוצגת בבלוג זה מבוססת על מוצרים מן החי. התבססות על מזון מן החי יכולה להוות בעיה מוסרית אצל חלק מהאנשים זאת עקב הרצון במניעת פגיעה בבעלי חיים. אנסה להציג מדוע לפי דעתי אין בעיה מוסרית עם אכילת מוצרים מן החי בתזונה קטוגנית ומדוע זה הוא דווקא המעשה המוסרי.
Continue reading “מוסר בתזונה קטוגנית”

השפעת עצימות האימון על היפרטרופיה וכוח

high-intensity-vs-low-intensity

באימוני כוח ישנם מספר פרמטרים חשובים עליהם יש להסתכל כאשר בוחרים את התוכנית אותה נבחר לעשות. ראשית על המתאמן לבחור את המטרה שלשמה הוא מתאמן, עבור רוב המתאמנים מטרה זו היא להגדיל את מסת השריר ו\או להתחזק. לאחר בחירת המטרה יש לבחור את התוכנית המתאימה למטרה זו כאשר יש מספר פרמטרים מרכזיים עליהם יש להסתכל: עצימות, נפח וווליום. במאמר זה אבחן את העצימות כנגד הווליום על היפרטרופיה וכוח, מה אומרים המושגים האלה ומי הם בעל השפעה יותר גדולה על היפרטרופיה וכוח.
Continue reading “השפעת עצימות האימון על היפרטרופיה וכוח”

טסטוסטרון

Testosterone

טסטוסטרון הינו הורמון סטרואידי שנחשב כהורמון הגברי משום שריכוזו אצל גברים גבוה פי 7-8 מאשר אצל נשים ויש לו תפקיד מרכזי בהתאוששות וגדילת השרירים בגוף. אנו רוצים בתור מתאמנים לשמור על הטסטוסטרון שלנו גבוה על מנת שנוכל להתחזק ולהשתקם טוב יותר בין האימונים. ישנם מספר גורמים החשובים ועיקריים המשפיעים על רמות הטסטוסטרון בגוף.
Continue reading “טסטוסטרון”

תסמונת מטבולית

 metabolic-syndrome

מהי תסמונת מטבולית? אין הגדרה אחת למה היא תסמונת מטבולית אבל אחרי קריאת המאמר הבא נבין מדוע מאד חשוב לדעת על קיומה ואיך מרפאים אותה. באופן סטטיסטי ל1 מ3 אנשים יש תסמונת מטבלית והסיכוי רק עולה עם הגיל כאשר רוב האנשים אינם מודעים לקיומה או שאינם מעריכים נכון את חשיבות התסמינים שלה. תחילה נסקור את התסמונת ברמה כללית ולאחר מכן ננסה להבין את שורשיה ומשם כיצד מרפאים אותה.
Continue reading “תסמונת מטבולית”

מקורות מידע מומלצים על תזונה קטוגנית

אפרט כאן מספר בלוגים, אנשים, קבוצות, סרטונים וספרים שמכילים המון מידע מעולה על תזונה קטוגנית.
Continue reading “מקורות מידע מומלצים על תזונה קטוגנית”

שלושת הגדולים – סקוואט, לחיצת חזה ודדליפט

squat-bench-dead

באימוני כוח ישנם 3 תרגילים מרכזיים שבהם נרצה להתמקד. שלושת התרגילים האלו יהוו את הבסיס של הכוח של המתאמן ואת הליבה של האימונים שלו, כול האימונים נבנים סביב שלושת התרגילים האלה. סקוואט, לחיצת חזה ודדליפט אלו התרגילים שעליהם נעבוד הכי קשה.

Continue reading “שלושת הגדולים – סקוואט, לחיצת חזה ודדליפט”

אסאדו

asado

אסאדו נחשב לאחד הנתחים האהובים ביותר על הקטוגנים זאת בשל תכולת השומן הגבוהה שלו ורמת השובע הגבוהה שהוא יוצר. אפרט כאן מתכון שבו אני משתמש לעיתים קרובות.
Continue reading “אסאדו”

The World Turned Upside Down: The Second Low-Carbohydrate Revolution

the_world_turned_upside_down_the_second_low-carbohydrate_revolution

Richard David Feinman פרופסור לביוכימיה בSUNY Downstate Medical Center הוא אחד מהחוקרים המובילים בתחום התזונה הקטוגנית, מטבוליזם ומהתומכים הבולטים בתזונה דלת פחמימות. הספר שלו The World Turned Upside Down: The Second Low-Carbohydrate Revolution מהווה סקירה נפלאה על מטבוליזם, תזונה ועל המדע הרע שעומד מאחורי מדעי התזונה כיום.
Continue reading “The World Turned Upside Down: The Second Low-Carbohydrate Revolution”