כיצד משקל הגוף משתנה עם הזמן – ניסוי אישי

scale

משקל הגוף שלנו משתנה עם הזמן ובעל תנודות גדולות בהבדלים קטנים של זמן. האם מנגנון הרעב והשובע של הגוף אכן מכוון אותנו אל עבר set point מסוים, משקל אליו הגוף שואף או שישנה מגמה תמידית אל עבר עלייה\ירידה במשקל?
במשך תקופה ארוכה הייתי “דוחף” אוכל מעבר לסף הרעב שלי על מנת להתחזק באימונים. אין ספק ששיטה זאת עובדת, התחזקתי בצורה טובה והצלחתי להתקדם כמתוכנן אך צורת אכילה זו דורשת המון כוח נפשי ולבסוף התעייפתי מכך והחלטתי לאכול רגיל, לפי התיאבון.
תיעדתי את הירידה במשקל וראיתי את התנודות של המשקל ביחד עם קצב הירידה. כצפוי עם הירידה במשקל הייתה גם ירידה במשקלי העבודה באימונים אך זאתי תוצאה שהשלמתי איתה מראש.
על התוצאות שהירידה במשקל אני כותב בפוסט הזה.
Continue reading “כיצד משקל הגוף משתנה עם הזמן – ניסוי אישי”

אינסולין

 insulin_main

אינסולין הינו הורמון בעל תפקידים רבים בגוף. האינסולין לרוב מוכר כהורמון ששולט על רמות הסוכר בדם וזאת בשל מגיפת הסכרת באוכלוסיה. לאינסולין יש תפקידים רבים בגוף ובניגוד לדעה הרווחת שתפקידו העיקרי הוא הורדת הסוכר בדם זהו רק תפקיד משני מתוך תפקיד יותר גדול.
מטרת מאמר זה הוא לתת רקע על השפעת האינסולין בגוף בהקשר של תזונה קטוגנית ומדוע יש חשיבות רבה כל כך להורמון זה בתזונה קטוגנית.
Continue reading “אינסולין”

תזונה קטוגנית כאורח חיים

 keto_life_style

מה מניע אנשים לנסות תזונה קטוגנית? על פי הניסיון שלי 60% רוצים להוריד במשקל, 30% מגיעים מרקע של מחלה כלשהי (בעיקר סכרת), 5% מרקע של ספורט ועוד 5% מגיעים מסיבות אחרות שאינם קשורות לבעיה כלשהי בגוף שלהם. ניתן לראות שהרוב המוחלט של האנשים ששומעים על תזונה קטוגנית הגיעו אליה מתוך צורך מסוים אולי כברירה אחרונה לבעיה שהם מנסים לפתור ולכן הם רואים בתזונה הקטוגנית כגישה טיפולית, תרופה, לא כמשהו מעבר לזה.
בפוסט זה אעביר את הדעה שלי על הגישה איתה צריך לבצע את התזונה ואיתה נקודה מאד חשובה שתזונה קטוגנית היא לא גישה טיפולית, לא דיאטת הרזייה ולא תרופה אלה דרך חיים. אולי הבדל זה תחילה לא נראה משמעותי אבל כאשר עושים את השינוי גישה הזה בראש דברים ניהיים הרבה יותר קלים ופשוטים.
Continue reading “תזונה קטוגנית כאורח חיים”

אימונים עצימים על תזונה קטוגנית

gymnast

נהוג לחשוב של מנת לבצע אימונים אנארוביים עצימים יש צורך בלאכול פחמימות זאת על מנת שלשרירים יהיה מקור אנרגיה זמין ובנוסף הצורך למלא את מאגרי הגליקוגן של הגוף. סיבות אלו לצריכת הפחמימות אינם קיימות בתזונה קטוגנית ולכן ניתן לבצע כול פעילות אנארובית עצימה על תזונה קטוגנית. אסקור 2 מחקרים מרכזיים בתחום שעשו השוואה של ביצועים על אתלטים מקצועיים עבור תזונה קטוגנית ועבור תזונה פחמימתית.
Continue reading “אימונים עצימים על תזונה קטוגנית”