בדיקות דם ובריאות אופטימלית

blood_test
מי לא אוהב לראות את ערכי בדיקות הדם שלו נמצאים באמצע של הטווח של קופת החולים? לא נמוך מדי, לא גבוה מדי, בול באמצע. אפשר לשים חותמת על המצח ״בריא (ואולי) מאושר״.
למרות שזה נראה ויזואלית טוב ונחמד להיות באמצע של איזהשהוא טווח צריך לשאול את עצמנו מאיפה הגיע הטווח הזה? האם הוא מייצג בריאות אופטימלית?

אינסולין נמוך

resting

השימוש במושג אינסולין נמוך יכול להתפרש במספר דרכים שונות למרות שלא נהוג להפריד ביניהם. ישנם הבדלים במהות של כל פירוש כאשר יש חשיבות להקשר הפיזיולוגי של ההתייחסות לאינסולין נמוך. בפוסט הזה אנסה להציג את הראייה שלי על אינסולין נמוך ומה המשמעות של כך על התזונה שלנו.

על המשמעות של קטוזיס ותזונה קטוגנית

הרצאה שהועברה על ידי וSlava Berger, PhD על תזונה קטוגנית וקטוזיס.

גמישות מטבולית

flexible

גמישות מטבולית הינה מונח שעולה מדי פעם בדיונים על מטבוליזם. התחושה שלי שהשימוש במושג זה נעשה בלי להבין אותו עד הסוף או את המשמעות של הגמישות מטבולית. מה הכוונה בגמישות מטבולית? גמישות של מה? של מי? ואיך מגדירים מה זה גמישות מטבולית? בפוסט הזה אנסה להציג איך אני רואה את המושג גמישות מטבולית.

פרק 2- המגיפה של העולם המודרני עם מייק

פרק 2- המגיפה של העולם המודרני עם מייק

 
 
00:00 / 1:38:31
 
1X

הפרק הזה נועד לעשות לעשות עצירה קטנה מהרזולוציות הקטנות שהבלוג הזה מתעסק בהם ברמה הביוכימית ולהסתכל על התמונה הגדולה, למה הבלוג הזה קיים בכלל?

הזמנתי את מייק דוידסון שאני מאוד מעריך על הפעילות של בקידום בריאות מטבולית כדי לדבר על התמונה הגדולה. למייק יש דף פייסבוק תזונה נגד סכרת השמנה ומחלות שאני ממליץ לעקוב אחרי התוכן שלו.

Oxidative Stress in Normal‐Weight Obese Syndrome

mitochondria

מחקר מעניין שמאגד בתוכו אלמנטים חשובים של התסמונת מטבולית. יש התייחסות למיטוכונדריה, עומס מחמצן, רקמת השומן, דלקתיות, אינסולין ועוד. כל הגורמים שמשפיעים על הסיכון למחלות מטבוליות אם דרך קורלציה ואם דרך מכניזם ישיר.

הרצאה רקמת השומן מתוך כנס בריאות מטבולית

הרצאה שהעברתי בכנס בריאות מטבולית.

רקמת השומן נתפסת באינטואיציה שלנו כמחסן כמו המקרר בבית אך מחקר בעשורים האחרונים מראה שרקמת השומן היא יותר ממחסן כאשר היא מתקשרת עם שאר איברי הגוף הורמונלית ובעלת השפעה על המטבוליזם בגוף. רקמת השומן היא ה”המצאה” האחרונה באבולוציה שלנו כבני אדם ובהתאם היא בעלת חשיבות מכרעת על בריאותנו. בהרצאה זו אנפץ מיתוסים על רקמת השומן כמו הקשר בין השמנה לתחלואה ולמה רקמת השומן היא גורם מרכזי בבריאות המטבולית שלנו.

כנס בריאות מטבולית וירטואלי

download
אני מזמין אתכם להשתתף בכנס בריאות מטבולית וירטואלי בהשתתפות אנשי מקצוע, חוקרים עצמאיים ומומחים על מנת לחשוף ולשתף את החשיבות של בריאות מטבולית על הבריאות הכללית שלנו.
 
חשיפת הנושאים של בריאות מטבולית לאוכלוסייה הוא נושא בעל חשיבות עליונה עבורנו. אנו מאמינים שעם הידע מגיע הכוח, הכוח לשנות ולהיות בריאים בגוף ובנפש. לא קל להיחשף אל נושאים אלו בצורה עצמאית. הממסד לא תמיד משתף פעולה והחומרים בעברית לא עשירים כמו החומרים באנגלית. מתוך רצון לשתף ולעזור לקהל הרחב אנו מספקים 6 הרצאות בנושאים השונים לעיונכם מתיאוריה וביוכימיה עד נושאים פרקטיים כמו איך ומה לאכול.
 
הכנס יתקיים במשך 3 ימים החל מה-14-16 באפריל, עם 2 הרצאות ביום, מהשעה 18:00 בערב עד 20:15 בערב. ההרצאות יועברו דרך תוכנת zoom, בהתחשב בנסיבות וגם כי זוהי דרך להגיע לכמה שיותר אנשים. את תיאור ההרצאות והדוברים תוכלו למצוא בפירוט למטה.

הקשר בין בריאות המעי וחיידקי המעיים לתסמונת מצוקת הנשימה החדה

בעקבות התפרצות מגיפת הקורונה (COVID19) וסיבוכי המחלה כתלות במצב הבריאותי הקודם של הנדבק עולה החשיבות של בריאות מטבולית על מנת להלחם בוירוס ולשמור על הבריאות. בפוסט זה יפורט הקשר בין בריאות המעי לסיכון במחלות נשימתיות.

פוסט זה נעשה בשיתוף ובזכות ד”ר סלבה ברגר, ביולוג וחוקר בתחום מחלות נשימה בשינה ומטבוליזם. מוזמנים לעקוב אחריו בקבוצה שלו בפייסבוק PKDIsrael ובדף האישי שלו Slava Berger, PhD.

צום לסירוגין

Intermittent_fasting

צום לסירוגין ((intermediate fasting (IF) הינה תבנית אכילה בה יש חלוקה ברורה בין זמן שבו אוכלים וזמן שבו לא אוכלים מה שנקרא צום (לעיתים גם נקרא (time-restricted feeding (TRF). ישנם צורות שונות של יישום התזונה כאשר כל חלוקה מתקבלת. לרוב נפוץ לחלק את זמן האכילה ל8 שעות וזמן הצום ל16 שעות אך ישנם ווריאציות שונות של 6 שעות אכילה ואפילו וריאציות של יום אכילה ויום צום לסירוגין ((Alternate-day fasting (ADF). לצום וצום לסירוגין יש בפרט יתרונות מטבוליים ובריאותיים רבים [1-3] שמתועדים בהמון מחקרים וסקירות. דמויות מובילות כמו Jason Fung וPeter Attia למשל מפרסמים את השיטה ודוגלים בה כשיטה טיפולית.

בפוסט הזה אסקור מאמר שנעשה בצורה טובה על צום לסירוגין.