כנס בריאות מטבולית וירטואלי

download
אני מזמין אתכם להשתתף בכנס בריאות מטבולית וירטואלי בהשתתפות אנשי מקצוע, חוקרים עצמאיים ומומחים על מנת לחשוף ולשתף את החשיבות של בריאות מטבולית על הבריאות הכללית שלנו.
 
חשיפת הנושאים של בריאות מטבולית לאוכלוסייה הוא נושא בעל חשיבות עליונה עבורנו. אנו מאמינים שעם הידע מגיע הכוח, הכוח לשנות ולהיות בריאים בגוף ובנפש. לא קל להיחשף אל נושאים אלו בצורה עצמאית. הממסד לא תמיד משתף פעולה והחומרים בעברית לא עשירים כמו החומרים באנגלית. מתוך רצון לשתף ולעזור לקהל הרחב אנו מספקים 6 הרצאות בנושאים השונים לעיונכם מתיאוריה וביוכימיה עד נושאים פרקטיים כמו איך ומה לאכול.
 
הכנס יתקיים במשך 3 ימים החל מה-14-16 באפריל, עם 2 הרצאות ביום, מהשעה 18:00 בערב עד 20:15 בערב. ההרצאות יועברו דרך תוכנת zoom, בהתחשב בנסיבות וגם כי זוהי דרך להגיע לכמה שיותר אנשים. את תיאור ההרצאות והדוברים תוכלו למצוא בפירוט למטה.
רמת הפוסט: מתחיל

 

דוברים:

 
תומר אביעד – Tomer Aviad מהנדס כימיה, בלוגר, חוקר עצמאי ובעל הבלוג קרניטוזיס (ketosis.co.il), מנהל את קבוצת מדע דל פחמימה
 
ד”ר סלבה ברגר – Slava Berger, PhD ביולוג וחוקר בתחום מחלות נשימה בשינה ומטבוליזם. מנהל קבוצה תזונה קטוגנית פליאוליתית PKDISRAEL.
 
קירה לוי – Kira Levy נטורופתית מזה 15 שנה, מהם נטורופתית קטוגנית מזה שנתיים. מרצה בכירה לנטורופתיה בבית ספר ברושים. KiraNaturopathy.
 
אבי גולדברג –  Avi Goldberg מתמחה ברפואת משפחה, מטפל במחלות מטבוליות בשילוב של שינויי אורחות חיים מקיף’ במקביל לטיפול תרופתי.
רז בידרמן – Raz Biderman בעל ניסיון עשיר בתזונה קרניבורית ובריאות מטבולית. מנהל את הקבוצה תזונה קרניבורית.
 

נושאי ההרצאות:

 
תומר – מטבוליזם של רקמת השומן ותנגודת אינסולין. הסבר על גבול יכולת גדילת רקמת השומן והקשר לתנגודת אינסולין. הסבר על הרגולציה של שריפת השומן בגוף ומטבוליזם של רקמת השומן. כמה מילים על ליפודיסטרופיה כמקרה קיצון של גבול היכולת לאגור שומן?
סלבה – הרצאה על לפטין בבקרת הנשימה בשינה ובכלל בדגש על השמנה ודלקת. תנגודת לפטין והקשר לתחושת רעב\שובע, נשימה ומחלות מטבוליות.
 
קירה – רפואה טבעית ודל פחמימה. המקובל והפחות. מעי דליף ותזונה היפואלרגנית בדל פחמימה. התייחסות כללית.
 
אבי – גורמי סיכון במחלות מטבוליות, הערכת מדדי מעבדה שונים, הורמונים, דלקתיות ואפשרויות הבדיקות שיש בקופות החולים.
 

רז –כיצד לבצע תזונה קרניבורית? מה העקרונות והיתרונות של תזונה קרניבורית.

 

תיאור ההרצאות:

 
תומר – רקמת השומן נתפסת באינטואיציה שלנו כמחסן כמו המקרר בבית אך מחקר בעשורים האחרונים מראה שרקמת השומן היא יותר ממחסן כאשר היא מתקשרת עם שאר איברי הגוף הורמונלית ובעלת השפעה על המטבוליזם בגוף. רקמת השומן היא ה”המצאה” האחרונה באבולוציה שלנו כבני אדם ובהתאם היא בעלת חשיבות מכרעת על בריאותנו. בהרצאה זו אנפץ מיתוסים על רקמת השומן כמו הקשר בין השמנה לתחלואה ולמה רקמת השומן היא גורם מרכזי בבריאות המטבולית שלנו.
 
סלבה – לפטין, המוכר יותר כהורמון השובע, האחראי בין היתר על בקרת הנשימה. לפטין מיוצר על ידי תאים של רקמת שומן וריכוזים שלו עולים בהשמנה ומחלות מטבוליות שונות. ריכוז גבוה של לפטין בדם יעודד דלקת ויתר לחץ דם, לעומת זאת במוח, לפטין יהיה פחות פעיל. תופעה זו נקראת תנגודת לפטין והיא מוגדרת על ידי חוסר היכולת של ההורמון לאקטב נוירונים ספציפיים במוח. במצב של תנגודת, לפטין לא יהיה מסוגל להשרות את תחושת השובע לאורך זמן אך גם לא יצליח לאקטב נוירונים נשימתיים האחראים על בקרת הנשימה ועל טונוס שרירי הנשימה. תופעה זו תוביל, בנוסף להשמנת יתר, גם להתפתחות של בעיות נשימה בשינה כמו דום נשימה חסימתי, תסמונת פיקוויק – הפרעה המאופיינת בנשימה שטחית שלא מספיקה לאוורר את הריאות אצל אנשים עם השמנת-יתר. נדבר בהרצאה זו כיצד הנשימה שלנו מושפעת מתזונה ומצב מטבולי ואיך שיפור של רגישות ללפטין יכול לעזור לנו לרדת במשקל וגם לנשום טוב יותר.
 
קירה -תזונה דלת פחממות ברפואה טבעית – נטורופתיה. דילמות שכיחות. שילוב של תזונה דלת פחממות וקטוגנית בקלניקה נטורופתית, עם התייחסות לנושאים כמו מעי דליף, דלקתיות ומחלות מטבוליות הקשורות לפעילות מערכת החיסון.
 
אבי – איך מתבצעת הערכה מטבולית? איך זה נעשה הלכה למעשה? מה הכלים החשובים ביותר שיש? למעשה מדובר בניתוח של מספר מרכיבים, מעבדתיים, פיזיולוגיים ואנמנסטיים. אף מספר או מדד לא עומד לבדו בהערכת התמונה המטבולית אלא עוד פיסה המרכיבה את הפאזל ממנו מתבהר המצב.
הערכת גורמי סיכון (רקע של מחלות קרדיווסקולריות אישיות או משפחתיות, עישון, פעילות גופנית, מקצוע, תזונה, גאוט, שינה (כמות ואיכות)), הערכת מדדי המעבדה השונים (פרופיל שומני הדם (טריג, LDL, HDL, NON-HDL, בדיקות שומנים מתקדמות), פרופיל סוכרים (A1C, פרוקטוזמין, סוכר בצום, אינסולין בצום, תגר גלוקוז), פרופיל הורמונלי מותאם גיל (הורמוני מין, TSH, קורטיזול בצום ועוד), פרופיל דלקתי (CRP, ESR, הומוציסטאין, GGT, פריטין, CBC, חומצה אורית), תפקודי המערכות השונות כמו כליות, כבד, לב),
הנחיצות של בדיקות מתקדמות כדי להשיג טיפול מיטבי (שומני הדם, CAC, CIMT ועוד).
הדבר הכי חשוב שרופא משפחה יכול לעשות הוא לעקוב אחר השינוי ולהתערב במידה והשינוי לא קורה.
רז – כיצד לבצע תזונה קרניבורית? מה העקרונות והיתרונות של תזונה קרניבורית.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments